Ce este sindromul premenstrual sau PMS?

Nu stiu daca ai auzit de acest sindrom si de modul in care se manifesta. Ceea ce trebuie sa stii este faptul ca este strict legat de menstruatie si nu are legatura cu nimic altceva. Insa, sa stii ca este suficient!

Menstruatia este un fenomen normal, la fel si PMS-ul

Nu stiu de ce atunci cand se vorbeste de menstruatie, chipurile capata o cu totul alta expresie. E ca si cum ar fi ceva urat, murdar si care nu ar fi trebuit sa existe. Lucrurile nu stau chiar asa! Daca noi nu am avea ciclu menstrual, nu am avea cum sa facem copii; sa ne bucuram de micile creaturi si sa salvam, in acelasi timp, specia umana 😊)).

Si PMS-ul este ceva normal, chiar daca ceea ce experimentam nu este prea placut. Insa, pentru ca au loc niste schimbari la nivelul hormonilor nostri, este normal sa simtim:

  • Dureri de cap si irascibilitate; furie, depresie, lipsa concentrarii;
  • Balonare si dureri la nivelul abdomenului inferior;
  • Emotivitate si pofte ciudate;
  • Oboseala, lipsa cronica a energiei, scaderea libidoului.

Stiu ca lista este mult mai lunga si ca difera de la femeie la femeie. Ideea este ca au loc schimbari atat la nivel fizic, cat si la nivel emotional. De ce? Pentru ca totul este interconectat si ca fizicul se exprima in emotional si invers.

Exista o varsta anume la care acest PMS se declanseaza?

Raspunsul este da! Se pare ca femeile care au trecut de pragul de 30 de ani, experimenteaza la alt nivel toate aceste simptome. Sunt mult mai accentuate decat la cele care au 20 de ani sau chiar mai putin. Crede-ma ca stiu ce spun! Nu am avut probleme de acest gen decat dupa ce am depasit 33 de ani.

Nu vreau sa te sperii insa, stiai ca exista mai mult de 150 de simptome asociate PMS-ului? Este enorm! Insa, trebuie sa stii ca fiecare femeie experimenteaza in mod diferit aceste modificari de ordin fizic si emotional. Asadar, sa nu ne mire faptul ca exista o paleta atat de larga de simptome.

Ce se intampla cu PMS-ul odata cu trecerea timpului?

Este posibil ca toate aceste simptome sa se accentueze pe masura ce tu te apropii de varsta de 40 de ani. Din pacate, asta este realitatea! Si, sa stii ca nu exista o regula, in sensul ca doar anumite simptome de ordin fizic sunt amplificate sau unele de ordin emotional.

Cum fiecare organism este diferit, o femeie poate simti o irascibilitate mai mare, in timp ce alta poate experimenta pofte mai puternice pentru un anumit tip de aliment. Dar, exista posibilitatea ca PMS-ul sa dispara de tot odata cu trecerea anilor si tu sa nu mai simti nimic din ceea ce simteai.

Cum putem interveni?

Cand este vorba de atenuarea acestor simptome, ei bine, sa stii ca exista anumite solutii la indemana. In primul rand, sa ai grija sa ai mereu la indemana niste antiinflamatoare care sa iti mai reduca din durerile pe care le experimentezi in perioada de dinaintea ciclului menstrual.

Apeleaza la ceaiuri

O alta solutie pe care ti-o recomand sunt ceaiurile. Acestea au rolul de a-ti calma nervii si de a te ajuta sa gandesti ceva mai limpede. Ai putea sa bei cateva cesti de ceai de musetel pe intreaga perioada a menstruatiei. De asemenea, si ceaiul de tei in combinatie cu cel de menta are efecte pozitive asupra psihicului tau.

Fa sport

Nu stiu daca ai auzit de acest sindrom si de modul in care se manifesta. Ceea ce trebuie sa stii este faptul ca este strict legat de menstruatie si nu are legatura cu nimic altceva. Insa, sa stii ca este suficient!

Menstruatia este un fenomen normal, la fel si PMS-ul

Nu stiu de ce atunci cand se vorbeste de menstruatie, chipurile capata o cu totul alta expresie. E ca si cum ar fi ceva urat, murdar si care nu ar fi trebuit sa existe. Lucrurile nu stau chiar asa! Daca noi nu am avea ciclu menstrual, nu am avea cum sa facem copii; sa ne bucuram de micile creaturi si sa salvam, in acelasi timp, specia umana 😊)).

Si PMS-ul este ceva normal, chiar daca ceea ce experimentam nu este prea placut. Insa, pentru ca au loc niste schimbari la nivelul hormonilor nostri, este normal sa simtim:

  • Dureri de cap si irascibilitate; furie, depresie, lipsa concentrarii;
  • Balonare si dureri la nivelul abdomenului inferior;
  • Emotivitate si pofte ciudate;
  • Oboseala, lipsa cronica a energiei, scaderea libidoului.

Stiu ca lista este mult mai lunga si ca difera de la femeie la femeie. Ideea este ca au loc schimbari atat la nivel fizic, cat si la nivel emotional. De ce? Pentru ca totul este interconectat si ca fizicul se exprima in emotional si invers.

Exista o varsta anume la care acest PMS se declanseaza?

Raspunsul este da! Se pare ca femeile care au trecut de pragul de 30 de ani, experimenteaza la alt nivel toate aceste simptome. Sunt mult mai accentuate decat la cele care au 20 de ani sau chiar mai putin. Crede-ma ca stiu ce spun! Nu am avut probleme de acest gen decat dupa ce am depasit 33 de ani.

Nu vreau sa te sperii insa, stiai ca exista mai mult de 150 de simptome asociate PMS-ului? Este enorm! Insa, trebuie sa stii ca fiecare femeie experimenteaza in mod diferit aceste modificari de ordin fizic si emotional. Asadar, sa nu ne mire faptul ca exista o paleta atat de larga de simptome.

Ce se intampla cu PMS-ul odata cu trecerea timpului?

Este posibil ca toate aceste simptome sa se accentueze pe masura ce tu te apropii de varsta de 40 de ani. Din pacate, asta este realitatea! Si, sa stii ca nu exista o regula, in sensul ca doar anumite simptome de ordin fizic sunt amplificate sau unele de ordin emotional.

Cum fiecare organism este diferit, o femeie poate simti o irascibilitate mai mare, in timp ce alta poate experimenta pofte mai puternice pentru un anumit tip de aliment. Dar, exista posibilitatea ca PMS-ul sa dispara de tot odata cu trecerea anilor si tu sa nu mai simti nimic din ceea ce simteai.

Cum putem interveni?

Cand este vorba de atenuarea acestor simptome, ei bine, sa stii ca exista anumite solutii la indemana. In primul rand, sa ai grija sa ai mereu la indemana niste antiinflamatoare care sa iti mai reduca din durerile pe care le experimentezi in perioada de dinaintea ciclului menstrual.

Apeleaza la ceaiuri

O alta solutie pe care ti-o recomand sunt ceaiurile. Acestea au rolul de a-ti calma nervii si de a te ajuta sa gandesti ceva mai limpede. Ai putea sa bei cateva cesti de ceai de musetel pe intreaga perioada a menstruatiei. De asemenea, si ceaiul de tei in combinatie cu cel de menta are efecte pozitive asupra psihicului tau.

Fa sport

Ceea ce tu ai mai putea sa faci cand esti in perioada de dinaintea menstruatiei este un antrenament de 40-45 de minute pe zi. Daca nu esti obisnuita cu efortul fizic, poti reduce la 30 de minute.

Sportul are puterea de a alunga acele stari negative cu care tu te confrunti in aceste zile si de a mari doza de endorfine de care tu ai atat de mare nevoie. Nu are importanta ce alegi sa faci! Important este sa faci miscare si sa iti placa!

PMS-ul este real si trebuie sa invatam sa ii facem fata, nu sa ii permitem sa „ne dicteze” modul in care simtim in anumite zile. Asadar, tine cont de aceste mici sfaturi si ai sa treci mai usor peste aceasta perioada a PMS-ului!

De retinut!

In cazul in care tu experimentezi simptome puternice si ai stari de rau care iti afecteaza activitatile zilnice, consulta, in cel mai scurt timp posibil, un medic ginecolog!

Ceea ce tu ai mai putea sa faci cand esti in perioada de dinaintea menstruatiei este un antrenament de 40-45 de minute pe zi. Daca nu esti obisnuita cu efortul fizic, poti reduce la 30 de minute.

Sportul are puterea de a alunga acele stari negative cu care tu te confrunti in aceste zile si de a mari doza de endorfine de care tu ai atat de mare nevoie. Nu are importanta ce alegi sa faci! Important este sa faci miscare si sa iti placa!

PMS-ul este real si trebuie sa invatam sa ii facem fata, nu sa ii permitem sa „ne dicteze” modul in care simtim in anumite zile. Asadar, tine cont de aceste mici sfaturi si ai sa treci mai usor peste aceasta perioada a PMS-ului!

De retinut!

In cazul in care tu experimentezi simptome puternice si ai stari de rau care iti afecteaza activitatile zilnice, consulta, in cel mai scurt timp posibil, un medic ginecolog!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *