Strategii pentru a te lasa

  • -Gaseste-ti o ocupatie: Iesi la o plimbare, spala vasele sau te poti juca cu copiii tai. “Gaseste o activitate care sa iti distraga atentia destul timp cat sa treci de acele pofte”, spune Auguston.
  • -Aminteste-ti de ce vrei sa renunti: Cel mai important motiv pentru care sa renunti este cel care chiar conteaza pentru tine. Scrie o lista cu cele 5 mai bune motive pentru care sa te lasi de fumat- cum ar fi de exemplu ca nu vrei sa ajungi sa suferi de cancer la plamani sau ca vrei sa economisesti bani in fiecare saptamana. Ia aceasta lista cu tine si citeste-o cand simti nevoia de a fuma o tigara.
  • -Evita situatiile unde ai putea fi tentat sa fumezi o tigara: Declansatoarele obisnuite includ starile de stres, plictiseala sau consumul de alcool. Trebuie sa stii situatiile care te streseaza cel mai mult si incearca sa gasesti tehnici prin care sa le faci fata, cum ar fi respiratia profunda sau yoga. Planuieste diferite activitati pentru a nu te plictisi. Fereste-te de baruri si de alte locuri in care bei in mod obisnuit- mai ales cand esti la inceputul efortului de a te lasa de fumat.
  • -Cauta ajutor: Anunta-ti prietenii si familia de efortul tau de a te lasa. De asemenea, cauta un grup de suport. Institutul National de Cancer are si un program special pentru cei care incearca sa se lase de fumat. Poti gasi grupuri online de sustinere sau in persoana cu grupuri care se intalnesc pe plan local.

Deoarece nicotina da o dependenta puternica, nu este niciodata usor sa te lasi. Dar, cu ajutorul potrivit si cu o atitudine pozitiva, poti sa iti depasesti aceasta dependenta.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *